Współczesny marketing ma przed sobą bardzo ciężkie zadanie. Wypromowanie danej marki nie jest łatwe z kilku powodów. Przede wszystkim, w każdej dziedzinie pojawia się bardzo mocna konkurencja, która skutecznie utrudnia zdobycie satysfakcjonującej ilości klientów. Co więcej, wymagania odbiorców są coraz większe, a jedynie obecność w nowoczesnych mediach ma dla nich jakiekolwiek znaczenie.
Content marketing podstawą pozytywnych relacji
W dobie internetu bardzo dużą rolę odgrywa content marketing, który pozwala na pozytywne kreowanie wizerunku i tworzenie więzi z odbiorcom. Marketing treści jest podstawą do stworzenia wiernego grona odbiorców, którzy stałe będą korzystać z usług i ofert danej firmy. Ponadto, tego typu odbiorcy, którzy czują się związani z marką, starają się promować ją między swoimi znajomymi co jest doskonałą formą marketingu szeptanego. Silne więzi są możliwe dzięki prawidłowemu dobieraniu treści, które muszą spełniać określone warunki. Znaczenie ma ich forma, ale także zawarte informacje, poruszane problemu i unikatowe tematy.
Marketing społecznościowy
Jak widać w obecnych czasach ogromne znaczenie mają relacje tworzone z czytelnikami, odbiorcami, klientami. Te relacje można tworzyć na bardzo wiele sposób, które są niezwykle zróżnicowane. Bardzo dobrym przykładem jest wykorzystanie marketingu społecznościowego, poprzez korzystanie z platform społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram itp. W tej relacji chodzi nie o reklamę, ale o kontakt i interakcje z odbiorcami. Można odpowiedzieć na ich pytania, poznać ich pragnienia, oczekiwania, a także poinformować ich o zmianach, nowościach i atrakcyjnych nagrodach.
Przygotowanie na negatywne opinie
Ościał media rządzą się swoimi prawami i należy być przygotowanym także na negatywny odzew. Jest to platforma otwarta, na której każdy może wyrazić co myśli o danej firmie. Najgorszym wyjściem jest zignorowanie takiej wiadomości albo co gorsze usunięcie jej. Tutaj liczy się szybka i kulturalna reakcja. Należy zaproponować satysfakcjonujące rozwiązanie i poznać przyczyny takich opinii.