Nikt nie spodziewał się, że epidemia koronawirusa w tak ogromnym stopniu wpłynie na globalną gospodarkę. Sytuacja zmusiła wielu do wstrzymania swojej działalności, przez co przedsiębiorcy popadli w finansowe tarapaty. Idealnym rozwiązaniem okazała się kontynuacja biznesu w sieci, za którego sukcesem stoją działania SEO.

Poszukiwanie rozwiązań

Jednym z głównych powodów, dla których warto podtrzymać działania SEO, jest społeczeństwo. Należy pamiętać, że w umysłach użytkowników głęboko zakorzeniona jest myśl, że w Internecie mogą znaleźć wszystko. I tak też czynią - jeśli pojawia się niedobór towarów, pierwszą myślą przeciętnego użytkownika jest ich zakup w sieci. Wystarczy wspomnieć, że w obecnej sytuacji znakomita większość woli kupić coś online, niż narażać się na niebezpieczeństwo podczas zakupów w sklepach stacjonarnych. To najważniejszy powód, dla którego nie warto rezygnować z pozycjonowania swojego biznesu w sieci. Ludzie cały czas będą potrzebować usług oraz produktów.

Przewaga nad konkurencją

Firmy z dłuższą historią w sieci doskonale zdają sobie sprawę, że wysokie wyniki w wyszukiwarkach osiąga się systematyczną pracą. Rezygnacja z działań SEO pod wpływem emocji spowodowanych pandemią może źle odbić się na przyszłości biznesu. Za kilka tygodni sytuacja może ulec stabilizacji, a wówczas zyski ze sprzedaży w sieci zgarną ci, którzy wykazują się przedsiębiorczą postawą i inwestują w działania mające zwiększyć ich widoczność online. Przewaga nad konkurencją jest nieoceniona, szczególnie w tak trudnych okolicznościach.

Dlaczego nie warto wstrzymywać SEO w czasach COVID-19

Widoczność w social mediach

Trudna sytuacja zmusiła przedsiębiorców do zmiany taktyki na pozyskanie klienta. Bez względu na wyniki sprzedaży zawsze warto podtrzymać relacje z konsumentami za pośrednictwem social mediów. To świetny kanał komunikacji, który zbliża klienta do firmy i zacieśnia więzi. Social media to także idealne miejsce by pokazać siłę swojej firmy. Nigdzie indziej wywoływanie interakcji nie jest możliwe w takim stopniu, jak na firmowym Facebooku czy Instagramie.

Strona WWW jeszcze lepsza

Pandemia koronawirusa to także dobry moment na to, by zadbać o wygląd swojej strony internetowej. Witrynę można wypełnić nową, skuteczną treścią (świeży content zawsze wpływa pozytywnie na postrzeganie firmy przez klientów), zadbać o elementy graficzne i spójność strony. Odnowioną witrynę należy też odpowiednio wypozycjonować, czyli sprawić, aby znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania po wpisaniu w przeglądarkę określonej frazy. Nie wolno zapominać o dopasowaniu witryny do urządzeń mobilnych. Znaczna część społeczeństwa przegląda sieć wyłącznie w telefonie lub innych urządzeniach przenośnych. Należy więc zadbać o to, by witryna szybko się ładowała i była przystępna wizualnie nie tylko w monitorze komputera.

Bez względu na dalszy rozwój sytuacji, warto inwestować w promowanie swojej firmy w sieci poprzez działania SEO. Skuteczny marketing jest niezwykle cenny, a sprzedawcy dostrzegą jego efekty szczególnie gdy pandemia ustanie.

Więcej informacji nt SEO w czasach COVID-19 znajdziesz w artykule "SEO w koronie".