Posiadanie małego biznesu, to dla wielu ludzi marzenie, które chcą za wszelką cenę spełnić. Stała liczba klientów, regularne zyski, spora przewidywalność - każdy chciałby prowadzić taki biznes. Jest też druga strona medalu, którą jest zarządzanie firmą. Jak nią zarządzać, by było to efektywne?
Korzystaj z nowinek technologicznych
Bardzo często, przedsiębiorcy prowadzący małe firmy, w ogóle nie są przekonani do technologii. Z góry zakładają, że nie poradzą sobie z obsługą danych urządzeń lub aplikacji. Zdecydowanie preferują robić coś ręcznie, niż polegać na technologii, która wg właścicieli mikro firm, może zawieść nie tylko ich, ale przede wszystkim klientów. Jednak z upływem lat, poziom technologii na świecie i w Polsce znacząco wzrósł. Korzystanie z najnowszych rozwiązań techniki, powoduje znacznie przyspieszenie biznesu, a rola szefa ogranicza się tylko do systematycznej kontroli.
Zadbaj o księgowość
Księgowość to dla wielu małych firm udręka. Sporo ludzi kompletnie nie zna się na operacjach księgowych i nie wie, w jaki sposób to wszystko funkcjonuje. Bardzo łatwo wtedy narazić się na kosztowny błąd. W tym przypadku rozwiązania są dwa. Pierwszym z nich jest samodzielna nauka księgowości i rachunkowości. Zdecydowaną wadą tego wyjścia jest to, że znacznie więcej rzeczy będzie na naszej głowie. Z drugiej jednak strony, to my, będziemy decydowali, jak te procesy, będą funkcjonowały w naszej firmie. Mamy wtedy 100% pewności, że ewentualne problemy są związane tylko i wyłącznie z naszym działaniem, a nie jest to winą zewnętrznego podmiotu. Drugą opcją jest zatrudnienie biura rachunkowego, specjalizującego się w prowadzeniu księgowości przedsiębiorstw.
Wyjście do klienta
Sporo przedsiębiorców, w dalszym ciągu skupia większą część uwagi, tylko i wyłącznie na działaniach, pozwalających na promowanie własnej firmy. Dbają o doskonałą reklamę, świetną stronę internetową, czy też reklamę w radiu. Prawda jest jednak taka, że powodzenie każdego biznesu, zależy w dużej mierze od klientów. Jeżeli firma nie będzie osiągać przychodów, a co za tym idzie zysków, nie opłacimy składek ZUS, czy też należności na rzecz US, co może powodować poważne konsekwencje prawne i finansowe. Tworząc firmę, która od początku skupia się na kliencie, mamy szansę osiągnąć niemały sukces na bardzo konkurencyjnym rynku. Klient dla biznesu jest najważniejszy!