Uruchomienie sklepu internetowego to złożony proces, na którego efekt wpływa szereg czynników. Już na etapie projektowania witryny www należy uwzględnić kluczowe kwestie, dzięki którym prowadzenie e-biznesu będzie obfitować w pozytywne interakcje z konsumentami. Należy tu zadbać przede wszystkim o stronę przyjazną dla odwiedzających, zarówno od strony treści, grafiki, jak i obsługi. Co wziąć pod uwagę przygotowując projekt strony www?
Opracowanie strategii
Niełatwo wyróżnić się z wirtualnego tłumu i wstrzelić w rynek ze swoją ofertą. Projekt strony powinien zawierać przede wszystkim skrupulatną analizę rynku, której wyniki ukierunkują działania związane z tworzeniem strony pod określoną grupę odbiorców. Warto też przyjrzeć się działalności firmy od strony biznesowej i odpowiedzieć na kilka podstawowych pytań. Należy skupić się na tym, jaki jest cel firmy i jakie problemy można rozwiązać, oferując klientom konkretne usługi lub produkty. Po opracowaniu powyższych kwestii można stworzyć solidny projekt, gwarantujący mocne wejście na rynek.
Użyteczność strony
Współczesny klient ma coraz mniej czasu na przeglądanie strony, jednak bywa bardzo zdeterminowany do zakupu. Można mu to ułatwić, projektując sklep pod kątem UX. Termin User Experience odpowiada temu, jak bardzo użyteczna dla konsumentów będzie projektowana strona.
Jedną z najistotniejszych kwestii jest jej atrakcyjność. Strona powinna być przyjazna dla klienta pod kątem graficznym. Wygląd strony jest niezwykle ważny i najczęściej decyduje o tym, czy klient zechce pozostać na niej dłużej niż kilkanaście sekund. Szata graficzna powinna stanowić najmocniejszy akcent całej witryny.
Drugą kwestią jest użyteczność strony internetowej. Warto zastosować tutaj unikatowe rozwiązania i zdecydować się na wdrożenie nowatorskich rozwiązań technologicznych, które ułatwią klientom korzystanie ze strony i przeglądanie oferty. Przemyślane rozmieszczenie przycisków CTA, wyszukiwarka, ciekawe slidery i bannery z pewnością zachęcą odwiedzających do zapoznania się z ofertą. Samo przeglądanie strony powinno odbywać się intuicyjnie – klient bez problemu powinien dokonać zakupu, korzystając z dobrze opracowanej nawigacji.
Treści na stronie
Użytkownik zwraca uwagę na treść dopiero po wstępnym zapoznaniu się z wyglądem witryny. Warto wspomnieć, że kluczowe aspekty to wybór wielkości, rodzaju i koloru czcionki. Jeśli chodzi o samą treść, pierwsze skrzypce coraz częściej grają tutaj słowa oraz frazy kluczowe. Witryna optymalizowana pod kątem treści (spełniająca podstawowe zasady SEO) pozwoli przyciągnąć znaczną część klientów, korzystających z popularnych wyszukiwarek. Dobrze jest dokonać wnikliwej analizy fraz kluczowych, które związane są z firmową branżą i koniecznie powinny zostać ujęte w treści w naturalny sposób.
Liczba czynników, które powinien zawierać dobry projekt sklepu internetowego, jest niezwykle obszerna. Spełnienie najważniejszych z nich, wymienionych powyżej, pozwoli utworzyć stronę, na której użytkownik chętnie zatrzyma się na dłużej i zapozna się z firmową ofertą.