• Start
  • Speech motywacyjny
  • Wystąpienia publiczne
  • Porady
  • Marketing
  • Kontakt
  • Start
  • Speech motywacyjny
  • Wystąpienia publiczne
  • Porady
  • Marketing
  • Polityka Prywatności
  • Kontakt
  • Start
  • Speech motywacyjny
  • Wystąpienia publiczne
  • Porady
  • Marketing
  • Polityka Prywatności
  • Kontakt

Networking w biznesie

Marketing Napisany przez: Monika Loryńska 20-11-2019

Dzisiejszy rozwój firmy nie ma miejsca bez udziału w nim networkingu. Idea oparta jest o nawiązywanie kontaktów biznesowych i ich utrzymywanie z tymi osobami, które pracują w podobnej dziedzinie zawodowej.

Spotkania networkingowe

Relacji opartych na networkingu można poszukiwać na różnych imprezach firmowych, szkoleniach, konferencjach, prezentacjach, barcampach oraz branżowych targach. Głównym celem jest nawiązanie trwałych relacji biznesowych z innymi ludźmi, wykonującymi podobne profesje. Ponadto takie spotkania tworzą szansę na pogłębienie własnej wiedzy, wymianę doświadczeń. Jest to niezwykle korzystne w sytuacji rozwijania własnej firmy, dzięki tym spotkaniom możemy wdrożyć kilka innowacyjnych rozwiązań, które wpłyną na sukces podejmowanych przez nas działań.

Networking w biznesie

Perspektywa praktyczna spotkań biznesowych

Zwykle udział w jednym spotkaniu punktuje zdobyciem 2 lub 3 potencjalnych współpracowników, klientów, a także chlebodawców. Idąc tym tokiem, biorąc systematycznie udział w spotkaniach biznesowych poszerza to listę nowych kontaktów aż o 150 osób rocznie. Zakładając, iż tylko około 30% rozwinie się pozytywnie to szansa takiej współpracy daje prędszy wpływ na progres firmy, aniżeli pozyskiwanie konsumentów drogą internetową czy telefoniczną. Tak naprawdę na rozwój działalności mają wpływ dwa szlaki, własnych znajomości oraz tego, kto zna nasze przedsiębiorstwo. Pozytywnym aspektem spotkań networkingowych jest okazja do rozmowy twarzą w twarz oraz spędzenia wspólnego czasu na zwyczajnych czynnościach, abstrahujących od zawodowych działań typu zjedzenie razem pizzy czy wspólne wypicie alkoholu. Gdzie głównymi tematami rozmów nie są tylko i wyłącznie branżowe problemy, dzięki czemu łatwiej nawiązać szczerą relację i bliżej poznać drugiego człowieka. Czasem może prowadzić do pozyskania nowych przyjaźni, wówczas rozpoczęcie współpracy na polu zawodowym jest bardzo łatwe, ponieważ nawzajem można czerpać od siebie niezbędne informacje. Mimo, iż świat technologii jest tak wysoko rozwinięty to nic nie zastąpi rozmowy bezpośredniej, dzięki temu łatwiej nawiązać współpracę. Łatwiej ją nawiązać wtedy, gdy kogoś poznamy lub gdy znamy go z polecenia zaufanej nam osoby.

Poprzedni artykuł

Jaki dach wybrać na swój dom?

Kolejny artykuł

Sala konferencyjna - na co zwrócić uwagę przy wyborze?



Marketing

Jak wypromować swoją firmę w Internecie?

Marketing

6 sposobów na to, jak promować firmę w Internecie

Marketing

Konferencje marketingowe 2020, w których warto wziąć udział

  • Ciekawe
Branding - co to jest i jak zbudować skuteczną markę?
08-06-2022
Jak zarządzać małą firmą?
17-04-2019
Sala konferencyjna - na co zwrócić uwagę przy wyborze?
18-04-2019
Networking w biznesie
20-11-2019
  • Najnowsze
Jaki dach wybrać na swój dom?
03-08-2021
7 wskazówek, jak skupić się podczas jazdy
30-01-2020
Sztuka nauki języka biznesowego
12-09-2019
Speech motywacyjny – jak sprawić by zadziałał? cz. II
11-02-2019
  • Popularne
Systemy planowania produkcji
28-10-2019
Zarobki informatyków przykładem na zwiększanie się pensji w Polsce
10-09-2019
Podstawowe funkcje w zarządzaniu biznesem
27-10-2019
Jak wybrać najlepszą wypożyczalnię samochodów?
24-04-2019
  • Top10
Druty spawalnicze, czyli jak wybrać najlepsze materiały spawalnicze?
11-08-2021
Jak zorganizować udaną konferencję?
20-11-2019
4 pomysły na organizację magazynu
12-08-2019
Ubezpieczenie kredytu
07-08-2019
© Twój sukces w biznesie, motywacja, wystąpienia publiczne