Dzisiejszy rozwój firmy nie ma miejsca bez udziału w nim networkingu. Idea oparta jest o nawiązywanie kontaktów biznesowych i ich utrzymywanie z tymi osobami, które pracują w podobnej dziedzinie zawodowej.
Spotkania networkingowe
Relacji opartych na networkingu można poszukiwać na różnych imprezach firmowych, szkoleniach, konferencjach, prezentacjach, barcampach oraz branżowych targach. Głównym celem jest nawiązanie trwałych relacji biznesowych z innymi ludźmi, wykonującymi podobne profesje. Ponadto takie spotkania tworzą szansę na pogłębienie własnej wiedzy, wymianę doświadczeń. Jest to niezwykle korzystne w sytuacji rozwijania własnej firmy, dzięki tym spotkaniom możemy wdrożyć kilka innowacyjnych rozwiązań, które wpłyną na sukces podejmowanych przez nas działań.
Perspektywa praktyczna spotkań biznesowych
Zwykle udział w jednym spotkaniu punktuje zdobyciem 2 lub 3 potencjalnych współpracowników, klientów, a także chlebodawców. Idąc tym tokiem, biorąc systematycznie udział w spotkaniach biznesowych poszerza to listę nowych kontaktów aż o 150 osób rocznie. Zakładając, iż tylko około 30% rozwinie się pozytywnie to szansa takiej współpracy daje prędszy wpływ na progres firmy, aniżeli pozyskiwanie konsumentów drogą internetową czy telefoniczną. Tak naprawdę na rozwój działalności mają wpływ dwa szlaki, własnych znajomości oraz tego, kto zna nasze przedsiębiorstwo. Pozytywnym aspektem spotkań networkingowych jest okazja do rozmowy twarzą w twarz oraz spędzenia wspólnego czasu na zwyczajnych czynnościach, abstrahujących od zawodowych działań typu zjedzenie razem pizzy czy wspólne wypicie alkoholu. Gdzie głównymi tematami rozmów nie są tylko i wyłącznie branżowe problemy, dzięki czemu łatwiej nawiązać szczerą relację i bliżej poznać drugiego człowieka. Czasem może prowadzić do pozyskania nowych przyjaźni, wówczas rozpoczęcie współpracy na polu zawodowym jest bardzo łatwe, ponieważ nawzajem można czerpać od siebie niezbędne informacje. Mimo, iż świat technologii jest tak wysoko rozwinięty to nic nie zastąpi rozmowy bezpośredniej, dzięki temu łatwiej nawiązać współpracę. Łatwiej ją nawiązać wtedy, gdy kogoś poznamy lub gdy znamy go z polecenia zaufanej nam osoby.