Oszczędności to kwestia, którą chce wprowadzić w swojej firmie każdy przedsiębiorca. Może je generować np. telefonia stacjonarna VoIP. Dzieje się tak, gdy jest systemem dla każdego pracownika. Niewielkie firmy nadal przyzwyczajone są do tradycyjnych rozwiązań telekomunikacyjnych, jednak nie zdają sobie sprawy, że mogłyby skorzystać na wdrożeniu innowacyjnego sytemu, jakim jest telefonia VoIP. Co może im dać? Koszty, które są odzwierciedleniem wykorzystywania udoskonaleń. Każdy z pracowników otrzymuje telefon, ale opłata za nie będzie adekwatna do faktycznego korzystania z niej. Nie każdy dział wykonuje połączenie wychodzące do Klientów. Coraz częściej pracownicy czekają, aż klienci sami wyjdą z inicjatywą i zadzwonią. Jest to rozwiązanie bardziej opłacalne, a telefon przyjmuje zadanie kanału kontaktowego wykorzystywanego choćby w kampaniach internetowych. Dlatego przedsiębiorstwa poszukują głównie platform z naciskiem na odbieranych połączeniach.
Platforma VoIP
Każdy pracownik powinien mieć dostęp do platformy VoIP, nawet w najtańszej wersji systemu. Same telefony komórkowe powinni otrzymać natomiast pracownicy, którzy wykonują dużo połączeń wychodzących, np. biuro obsługi klienta, czy dział sprzedaży. Wówczas ponosi się koszty za faktycznie wykorzystywane możliwości systemu VoIP.
Koszty
Istotne są również oszczędności ściśle związane z niskimi lub zerowymi kosztami użytkowanego sprzętu służącego do dzwonienia. Instalacja platformy na dowolnym firmowym urządzeniu pozwala na wykonywanie połączeń za jego pośrednictwem. To firma zarządza, w jaki sposób pracownicy mają wykonywać połączenia i jaki maksymalny koszt można ponieść na podstawowy zestaw słuchawkowy wyposażony w mikrofon. Pracownicy wykonujący obowiązki w biurze najczęściej wyposażani są w telefony biurkowe, przewodowe lub bezprzewodowe. Nie są one drogie, a posiadają podstawowe, niezbędne funkcje.
Poprawa funkcjonowania firmy
Poruszając temat oszczędności, trudno pominąć te związane z czasem i wydajnością pracowników. System VoIP skutecznie poprawia funkcjonowanie całej firmy. Poprzez masowe zarządzanie telefonami możliwa staje się zdalna konfiguracja kilku urządzeń w tym samym czasie. Ciekawym usprawnieniem jest również oszczędność czasu pracowników w postaci automatycznego przekierowywania połączeń. Wśród wielu przydatnych funkcji VoIP znajduje się również zmaksymalizowana automatyzacja powtarzających się czynności. Dzięki temu konkretne stanowisko jest bardziej ergonomiczne. Jest to profesjonalne contact center, które powinno wdrożyć każde przedsiębiorstwo, które ma trudności z opanowaniem wielu przychodzących połączeń na infolinii. Chodzi tutaj o czynności w postaci automatycznego nawiązywania połączeń, wdrożenie systemu CRM. Pracownik ma wówczas całkowicie automatyczny dostęp do danych osoby dzwoniącej.
Badania UKE wyraźnie wskazują, że mimo wskazanych powyżej oszczędności, mniejsze firmy nadal nie chcą korzystać z oferowanych oszczędności. Ważniejsza jest dla nich prostota działania.