Roll up to obecnie jedno z najpopularniejszych narzędzi marketingowych, po które sięga coraz więcej firm. Skuteczność tego druku reklamowego w dużej mierze zależy od projektu oraz sposobu jego wykonania. Przy jego projektowaniu najbardziej liczą się bowiem zwięzłość, czytelność oraz umiejętne rozmieszczenie wszystkich informacji na roll upie. Jak zaprojektować skuteczny druk reklamowy pod postacią roll upu?

Czym jest roll up i dlaczego warto z niego korzystać?

Roll up to nic innego, jak popularny stojak reklamowy. Jest to nowoczesny i elegancki nośnik treści reklamowych, którego dużą zaletą jest możliwość dowolnej zmiany miejsca jego usytuowania. Roll upy są bardzo proste w montażu, łatwe i lekkie w przenoszeniu, co pozwala na ich ustawienie w firmie, zabieranie na konferencje, spotkania branżowe, wystawy, targi oraz wiele innych okoliczności, podczas których firma chce stać się lepiej widoczna dla swoich odbiorców. Zaletą roll upów jest także możliwość prostej wymiany grafik, co pozwala na zaktualizowanie swojej oferty w wygodny i mało kosztowny sposób.

Roll up to nowoczesny i niedrogi w realizacji druk reklamowy, w którym wykorzystywany jest aluminiowy stelaż wraz z zamocowaną do niego grafiką wydrukowaną na odpowiednim materiale. Lekka i wygodna w składaniu konstrukcja pozwala na przenoszenie gotowego rozwiązania oraz jego wykorzystywanie w wielu miejscach. Roll up może zostać zamknięty w poręcznej kasecie i pokrowcu oraz wygodnie transportowany z miejsca na miejsce. Po rozłożeniu i ustawieniu skutecznie przyciąga uwagę odbiorców wzbudzając ich zainteresowanie przedstawioną ofertą oraz samą firmą.

Czym są roll upy i jak powinny być zaprojektowane?

Jak właściwie zaprojektować i przygotować roll up?

Roll up to druk reklamowy, który powinien charakteryzować się zwięzłym i czytelnym przekazem. Projektując jego treść nie warto więc zawierać w niej zbyt wielu informacji, gdyż odbiorcy zwykle nie mają czasu na czytanie długich i skomplikowanych wywodów. To, co najbardziej liczy się w skutecznej reklamie, to bowiem zwięzłość i prostota – w treści roll upu warto więc zawrzeć wszystkie istotne informacje ubierając je w proste i jasne w odbiorze komunikaty. Skuteczność marketingową roll upu można znacząco podnieść umieszczając w jego treści chwytliwy slogan lub hasło reklamowe. Musi ono zwracać uwagę odbiorców oraz być wydrukowane czytelną, większą czcionką, najlepiej wyróżniającą się na tle pozostałej treści tak, aby odbiorcy już z daleka byli w stanie je odczytać.

Wszystkie najistotniejsze informacje oraz grafiki powinny znajdować się na roll upie  na wysokości oczu odbiorcy. W górnej jego części warto natomiast umieścić nazwę firmy oraz jej logo. Dolna część druku reklamowego to z kolei doskonałe miejsce na dane teleadresowe takie, jak np. numer telefonu, adres siedziby oraz adres strony internetowej. Jeśli firma dysponuje także profilami w mediach społecznościowych, takie informacje również może nanieść na druk reklamowy. Wszystkie grafiki znajdujące się na roll upie powinny być wykonane w wysokiej jakości w rozdzielczości co najmniej 300 dpi, co sprawi, że cały przekaz będzie czytelny w odbiorze oraz profesjonalny.