Branding jest koncepcją, którą konsument kojarzy z produktem lub usługą, którą firmą oferuje klientowi. Znaki, które reprezentują, są ściśle związane z ich reputacją. Aby mieć skuteczną reputację marki powinieneś mieć dobrą reputację i stałą bazę klientów. Działania PR mogą pomóc budowaniu marki i , zacznijmy jednak od samego brandingu.

Co to jest branding?

Branding można zdefiniować jako proces tworzenia nowej marki ze wszystkimi jej komponentami, w tym nazwą marki, opakowaniem do projektowania logo, technologią; cały proces rozwoju marki powinien koncentrować się na potrzebach klientów i korzyściach płynących z produktów lub usług oferowanych przez markę. Skuteczne i profesjonalne branding przyciąga klientów, jest rozpoznawany i zyskuje zaufanie. Dlatego sprzedaż jest dłuższa i bardziej efektywna, a reklamy są bardziej skuteczne.

Dziś największe marki osiągają największe zyski, sprzedając produkty lub usługi, które są dla nich wyjątkowe. Możliwość tworzenia unikalnych emocji w marce tylko sprawia, że produkt lub usługa jest silniejsza i trwalsza. Marka ta doświadcza emocjonalnego wpływu na klientów i może prowadzić do wymiernych zysków dla produktów firmy. Jak Google i Apple stają się kultami? Odpowiedź brzmi: marka i stosujący za nią branding.

 Branding - co to jest i jak zbudować skuteczną markę?

Słowo o markach

Branding to jest element centryczny, który pomoże prześcignąć konkurentów i odnieść sukces na wielu rynkach. Bez tego nie będzie sprzedaży i firma nie będzie generować prawdziwych zysków. Chodzi nie tylko o nawiązywanie relacji z klientami i dostarczanie im usług lub produktów, ale o budowanie trwałej relacji pozwiazanej z brandem czyli z marką.

Gdy marki mają na celu zachowanie uwagi klientów, muszą mieć jasny przekaz z konkretnym wizerunkiem by sprostać zróżnicowanym potrzebom, swoim i klinetów. Oferując wysokiej jakości produkt, przez który klient identyfikuje się z nimi i emocjonalnie przywiązuje do nich, wspiera branding a barandig wspiera sprzedaż. Jest to środek zwiększający ekspozycję marki. Klienci nie tylko rozpoznają markę i mają uczucia do niej, ale są przy niej, kupują i wspierają na różne sposoby.