Marketing wymaga osobnej akceptacji

W związku z niedawnym wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego, obecnie jest uznawane to, że niezgodne z prawem jest łączeniem w jednym oświadczeniu zgody na marketing własny z marketingiem innych podmiotów. Podobnie sytuacja wygląda z łączeniem innych zgód łącznych wyrażających akceptację na przetwarzanie danych osobowych. Istnieje duże ryzyko, że tym samym firmy zbierające takie zgody, mogą spodziewać się zarówno dużych kar finansowych, jak i objęcia zakazem korzystania z baz tworzonych nawet przez kilka ostatnich lat. W uzasadnieniu NAS podkreślił, że konieczność jednoczesnego złożenia kilku innych oświadczeń woli oznacza, że konsument wyrażający zgodę na ochronę danych osobowych, nie jest w stanie wyrazić jej swobodnie i samodzielnie. Właśnie dlatego konieczne jest zadbanie, aby była ona odrębna od innych zgód.

IMS kupił Audio Marketing

Duże zmiany dostrzec można na rynku firm zajmujących się marketingiem sensorycznym. Funkcjonująca w tej branży firma IMS przejęła ostatnio aż 10 procent udziałów spółki Audio Marketing, co wiązało się z wielomilionowym wydatkiem. Pierwsza transza wyniosła 4,25 mln złotych, a pozostała część ceny, zależna od wyników osiąganych przez Audio Marketing, wypłacona zostanie w 2022 roku. Warto przy tym pamiętać, że Audio Marketing to firma działająca od ponad 20 lat, która zajmuje się abonamentowym dostarczaniem usług muzycznych aż do około 7,6 tysięcy punktów ulokowanych zarówno w Polsce, jak i za granicą.

Kilka aspektów związanych z marketingiem

Marketing Masterminds – 119 kandydatów

W Polsce wystartować ma program liderski Marketing Masterminds, za którego przygotowanie odpowiada IAA Polska. Firma ta zakończyła ostatnio pierwszy etap rekrutacji, w ramach którego uznano aż 119 nominacji. Celem tego programu jest wsparcie dalszego rozwoju marketingowych talentów, a także przygotowanie ich do pozycji liderów przyszłości. Co więcej, za nominację odpowiadali członkowie IAA Polska, czyli Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy. Do kolejnego etapu wytypowane zostanie około 30 osób, które otrzymają konkretne zadanie do wykonania. Na podstawie wyników przeprowadzonych diagnoz i wywiadów wytypowani zostaną finaliści. Ostatecznie w dwuletnim, bezpłatnym programie weźmie udział od 12 do 15 osób.