• Start
  • Speech motywacyjny
  • Wystąpienia publiczne
  • Porady
  • Marketing
  • Kontakt
  • Start
  • Speech motywacyjny
  • Wystąpienia publiczne
  • Porady
  • Marketing
  • Polityka Prywatności
  • Kontakt
  • Start
  • Speech motywacyjny
  • Wystąpienia publiczne
  • Porady
  • Marketing
  • Polityka Prywatności
  • Kontakt

Co trzeba zrobić, aby speech motywacyjny był skuteczny? Część I

Speech motywacyjny Napisany przez: Paweł 11-02-2019

Speech motywacyjny, czyli jak skutecznie sobie poradzić

Emocjonalne prowadzenie oraz zawartość o charakterze merytorycznym Każdy, kto zamierza wygłosić naprawdę dobre, a więc wpływające na ludzi zarówno w trakcie, jak i już po, przemówienie, musi zdać sobie sprawę z tego, że proces jego przygotowania oraz realizacji to dwie naprawdę ważne sfery.

Pierwszą z nich jest to, w jaki sposób prowadzone jest przemówienie. Odnosi się to do osobowości, sfery emocjonalnej, zdolności opowiadania historii, a także poziomu motywacji.

Druga sfera to natomiast merytoryczna zawartość prezentacji. Chodzi w tym wypadku o jakość samej treści. Efektywne przemówienie to konieczność połączenia ze sobą aż dwóch kwestii. Dopiero bowiem połączenie efektywnego prowadzenia z merytoryczną zawartością może zapewnić sukces. W przeciwnym razie nawet najlepszy specjalista skutecznie zanudzi swoich słuchaczy, a doskonały showman nie przekaże żadnej istotnej treści. To właśnie z tego powodu te dwa elementy mają tak istotne znaczenie dla udanego przekazu.

Co trzeba zrobić, aby speech motywacyjny był skuteczny? Część I

Jakich błędów unikać?

Przede wszystkim trzeba zacząć od tego, czego nie należy robić. Najczęściej popełnianym błędem jest brak podłączenia słuchacza do przemówienia. W efekcie pojawia się brak identyfikacji. Taki słuchacz dojdzie do wniosku, że mowa nie jest skierowana do niego, że nie jest o nim i że nie ma zastosowania w jego życiu. Doskonałym przykładem jest prezes dużej korporacji, który wygłasza do swoich pracowników przemówienie o charakterze propagandy sukcesu. Tak naprawdę jednak pracownicy dojdą do wniosku, że jest ono oderwane od rzeczywistości. I tak na przykład jeden z nich właśnie przypomina sobie, że ostatnio nadmiar pracy jednego z kolegów o mały włos nie zakończył się dla niego rozwodem z żoną.

W efekcie dochodzi do wniosku, że to, co mówi prezes to jedynie nic nie znaczące frazesy. Słuchający podejdą do takiej mowy bez emocji. Po odsiedzeniu w sali podczas spotkania wrócą do swoich zajęć, a wygłoszona mowa nie będzie miała żadnego wpływu na funkcjonowanie firmy. Speech o charakterze motywacyjnym trzeba skonstruować tak, aby przekonywał on pracowników do stawianych w nim tez. Muszą oni się z nimi także identyfikować. W przeciwnym razie trudno oczekiwań jakiegokolwiek, nawet naprawdę niewielkiego efektu.

Poprzedni artykuł

Tłumaczenie strony firmowej na język obcy - co jest ważne?

Kolejny artykuł

Dobór sprzętu do klubu fitness



Speech motywacyjny

Odpowiednia motywacja pracownika

Speech motywacyjny

Speech motywacyjny – jak sprawić by zadziałał? cz. II

Speech motywacyjny

6 zasad udanych wystąpień motywacyjnych

  • Ciekawe
Nowy styl urządzania wnętrz – maksymalizm
13-07-2023
Jak dbać o BHP wykonując pracę biurową
13-07-2023
Jakie płytki do małej łazienki wybrać?
28-09-2022
Ocena skuteczności szkolenia
31-10-2019
  • Najnowsze
Umiejętności dobrego tłumacza
17-01-2020
Wystąpienia publiczne, jak przeprowadzić je dobrze?
29-05-2019
Jak zostać profesjonalnym mówcą?
21-07-2021
Ile może zmienić podejście?
11-03-2019
  • Popularne
Stres i jego wpływ na oddychanie
18-11-2021
Firmowy wyjazd integracyjny. Dlaczego warto wybrać się w Bieszczady?
02-11-2019
Jak skutecznie pozycjonować stronę www?
03-02-2020
Budowanie wizerunku firmy, jako klucz do sukcesu
11-02-2019
  • Top10
Jak zwrócić towar w sklepie internetowym?
22-05-2019
Jak można zarabiać w domu przez Internet?
14-05-2019
Jak wybrać profesjonalny sprzęt do siłowni?
02-09-2019
Dlaczego warto zdecydować się na paczki prezentowe dla pracowników?
08-06-2020
© Twój sukces w biznesie, motywacja, wystąpienia publiczne