Każdego dnia tysiące polskich użytkowników korzysta z internetowej wyszukiwarki. W poszukiwaniu konkretnych usług lub produktów wpisują frazy, które znajdują się wśród najczęstszych wyników wyszukiwania. O tym, co znajdzie się na szczycie wyników wyszukiwarki, decyduje pozycjonowanie danej strony. Co można zrobić, by znaleźć się w pierwszej dziesiątce?
Audyt SEO
Pozycjonowanie to szereg działań, mających doprowadzić do tego, by dana strona internetowa znalazła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Przed wdrożeniem działań związanych z optymalizacją strony pod wyszukiwarkę (SEO), warto przeprowadzić audyt, którego wyniki jasno wskażą, jaką strategię należy obrać, aby witryna www została dobrze wypozycjonowana.
Słowa kluczowe
Jednym z najważniejszych działań SEO jest dobór trafnych słów i fraz kluczowych, związanych bezpośrednio z branżą firmy. Analiza takich fraz odbywa się za pomocą specjalnych narzędzi, które są w stanie trafnie wyselekcjonować niezbędne słowa kluczowe, które należy następnie w naturalny sposób ująć w tekstach znajdujących się na stronie. Tworzeniem takich tekstów może zająć się sam właściciel witryny, lub zlecić je do wykonania profesjonalnym copywriterom.
Link-building
Działania, które skutecznie wypozycjonują stronę www, to także link-building. Jest to zamieszczanie w danym tekście haseł, które linkowane są do innego tekstu znajdującego się w obrębie ten samej strony. Działania te odbywają się wewnątrz jednej witryny i nazywa się je on-site. Na podobnej zasadzie odbywają się działania off-site, polegające na stosowaniu linków w serwisach zewnętrznych.
Proces pozycjonowania jest długotrwały i może trwać od kilku tygodni nawet do kilkunastu miesięcy. Wówczas uzyskane wyniki pozwolą na dłużej utrzymać stronę w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania. Zakończenie procesu pozycjonowania sprawi, że po jakimś czasie aktualne miejsce zajmie inna witryna. Jeśli zatem ktoś liczy na szybki efekt, równie szybko strona zniknie z podium na rzecz innych, pozycjonowanych tygodniami stron www.